RIA Novosti: Forskelle mellem versioner

171 bytes tilføjet ,  for 1 år siden
Oprettede eller redigerede 1 arkivlinks ud af 2 analyserede links, se hjælp) #IABot (v2.0.8
m (bot: Fjern unicode-kontrollerede tegn - WPCW fejl 16)
(Oprettede eller redigerede 1 arkivlinks ud af 2 analyserede links, se hjælp) #IABot (v2.0.8)
''RIA Novosti'' blev grundlagt i [[1941]]. Bureauet haved et omfattende netværk af korrespondenter i 45 lande verden over. Hovedredaktionen var beliggende i [[Moskva]].
 
Den [[9. december]] [[2013]] beordrede Ruslands præsident [[Vladimir Putin]] ''RIA Novosti'' likvideret og oprettelse af et nyt russisk internationalt nyhedsbureau '''''[[Rossija segodnja]]'''''.<ref name=PutinL>{{cite web|title=Указ о мерах по повышению эффективности деятельности государственных СМИ|url=http://www.kremlin.ru/acts/19805|publisher=Kremlin.ru}}, ({{lang-da|Dekret om foranstaltninger til at forbedre effektiviteten af statsejede medier}}), hentet 23. maj 2015 {{ru sprog}}</ref> ''RIA Novosti'' skulle lukke i 2014. I starten af marts 2014 blev personalet informeret om, at de havde mulighed for at overføre deres kontrakter til ''Rossija segodnja'' eller acceptere afskedigelse.<ref>{{cite web|title=Ria Novosti Preps For Change|url=http://www.sptimes.ru/story/39333?page=1#top|publisher=[[The St. Petersburg Times]]|date=12. marts 2014|access-date=23. maj 2015|archive-date=28. december 2014|archive-url=https://web.archive.org/web/20141228181532/http://www.sptimes.ru/story/39333?page=1#top|url-status=yes}}, {{dødt link}}</ref> Den 10. november 2014 lancerede ''Rossija segodnja'' multimedieplatformen ''Sputnik'', som erstatning for ''RIA Novosti'' og ''[[Russlands stemme]]''. I Rusland fortsatte ''Rossija segodnja'' at benytte navnet ''RIA Novosti'' og hjemmesiden ria.ru.
 
== Referencer ==
98.566

redigeringer