Forskel mellem versioner af "People's Press"

240 bytes tilføjet ,  for 1 måned siden
(Jeg har tilføjet opdateret tekst om forlaget: at det har skiftet navn, er blevet opkøbt af Storytel, har fået ny direktør og forlægger samt en ny radio-/podcastredaktion. Og så har jeg ændret i de fremhævede forfattere, så det er mere tidssvarende end før. Jeg har også tilføjet en sætning om dommen i sagen om "Syv år for PET".)
 
 
I oktober 2016 fik [[Politiets Efterretningstjeneste]] (PET) nedlagt et [[fogedforbud]] mod ''[[Syv år for PET - Jakob Scharfs tid]]'' (udgivet af forlaget), da de frygtede, at bogen indehold oplysninger, der kunne bringe personer i fare og forhindre PET i at udføre sit arbejde. Dette forbud blev dog ophævet efter at [[Politiken]] bragte bogen i et tillæg til avisen.<ref name="dr" /><ref name="pol" /> JP/Politikens Hus blev den 18. januar 2019 idømt en bøde på 100.000 kroner, mens chefredaktør Christian Jensen blev idømt en bøde på 50.000 kroner, for hver at overtræde fogedforbuddet. Begge blev endvidere dømt til at betale sagens omkostninger.
[[Østre Landsret]] dømte også den tidligere PET-chef [[Jakob Scharf]] 10 [[dagbøde]]r af 1.000 kroner på baggrund af et citat i bogen. Ved genoptrykningen af bogen var dette citat fjernet.<ref>{{Cite Q | Q107695396 | page = 8 }}</ref>
 
== Referencer ==