Forskel mellem versioner af "Dagen (2002)"

96 bytes tilføjet ,  for 12 år siden
m
præcisering vedr. datoer for dom, jf http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/10/13/131829.htm og http://www.business.dk/article/20070529/medier/70529049/
m (præcisering vedr. datoer for dom, jf http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/10/13/131829.htm og http://www.business.dk/article/20070529/medier/70529049/)
Den måske største succes havde ''Dagen'' som mediebegivenhed. Dækningen var intens, og fænomenet blev kaldt alt fra "''et oppusteligt luftkastel i dotcom-klassen''" til "''min generations gode mulighed for at sætte en dagsorden og gøre en forskel i et ellers alt for rigidt mediebillede.''"
 
Avisprojektet fik et retsligt efterspil, idet Peter Linck den [[2913. majoktober]] [[20072006]] i [[Københavns Byret]] blev idømt seks måneders betinget fængsel for at have udstedt delvist fiktive fakturaer for annoncering i avisen. Dommen blev stadfæstet af [[Østre Landsret]] [[29. maj]] [[2007]]. Begivenhederne omkring Dagens storhed og fald er beskrevet i bogen ''Ingen kender Dagen'' af [[Mads Brügger]] og [[Nikolaj Thomassen]].
 
Danmark har tidligere haft en avis ved navn ''Dagen'', der udkom [[1803]]-[[1843]]. Blandt avisens redaktører og skribenter var [[litterat]]en [[Knud Lyne Rahbek]], [[Tivoli]]s grundlægger [[Georg Carstensen]] og [[filosof]]fen [[Frederik Christian Sibbern]].
 
== Se også ==
 
*[[Danske aviser]]
 
7.853

redigeringer