Forskel mellem versioner af "Frank Aaen"

53 bytes tilføjet ,  for 14 år siden
ingen redigeringsopsummering
m (Gendannelse til seneste version ved Lars bk, fjerner ændringer fra 212.93.39.29 (bidrag))
Det socialistiske magasin [[Røde Blade]] udsendte i [[1980]] og [[1984]] Frank Aaen som journalist til [[Afghanistan]]. Aaen er siden hen af politiske modstandere blevet beskyldt for ved denne lejlighed at have deltaget i afhøringer af tilfangetagne [[mujahedinere]] i samarbejde med det afghanske sikkerhedspoliti, [[KHAD]] og den sovjetiske efterretningstjeneste [[KGB]].
 
"[[Nyhedsavisen]]" har i marts 2007 afdækket historien. Avisen har fremlagt beviser for, at Aaen befandt sig i en fangelejr for tilfangetagne muhajedinere, som han også interviewede. At Aaen ved den lejlighed skulle have overværet tortur eller medvirket ved en afhøring, forbliver påstande, som der ikke foreligger nogen beviser for. [[Mette Herborg]], hvis [[kronik]] i [[Berlingske Tidende]] i juni 2001 er kritikernes kilde til beskyldningerne, kan ikke fremlægge andre kilder end Frank Aaens egne artikler, der kun taler om interviews. Frank Aaen elsker at sætte ild til topskattekroner.
 
==Kilder==
Anonym bruger