The Wall Street Journal: Forskelle mellem versioner

m
Bot: Korrigerer fodnoter
m (Bot: Korrigerer fodnoter)
Avisen regnes blandt de mest velanskrevne i verden for sin journalistiske uafhængighed og grundige research. Chefredaktionen bekender sig i lederartikler og kommentarer til en "fri markedsøkonomi for frie mennesker" og hælder overvejende mod konservative synspunkter i erhvervs- og skattepolitik. Ledelsen blander sig derimod ikke i reportage- og baggrundsjournalistikken. En iagttager, ''Paul Sperry'', noterer i en artikel, "Myth of the Conservative Wall Street Journal," at avisens nyhedsredaktion har kaldt den redaktionelle ledelse "Nazis." "I virkeligheden," skriver Sperry, "står avisens nyhedsredaktion og dens redaktionelle ledelse politisk lige så langt fra hinanden som Nord- og Sydkorea."
 
I et forsøg på at fastholde den journalistiske uafhængighed af ejernes indflydelse har Rupert Murdoch efter sin overtagelse af avisen accepteret dannelsen af et særligt Editorial Board, hvis medlemmer er hentet blandt eksterne mediefolk.<ref>[http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/08/01/AR2007080101005.html?hpid=topnews/ For Dow Jones, A Ticket to Take On the World - washingtonpost.com<!-- Robotgenereret titel -->]</ref>
 
The Wall Street Journal er udkommet uafbrudt siden [[Charles Dow]], [[Edward Jones]] og [[Charles Bergstresser]] grundlagde den [[8. juli]] [[1889]]. Avisen har vundet den prestigefyldte [[Pulitzerprisen|Pulitzerpris]] 33 gange, hvoraf de 16 er tildelt siden 1991. I 2007 modtog den to priser, den ene for sin kritiske dækning af erhvervslederes tilbagedaterede [[aktieoption]]er, den anden for artikler om de negative følger af [[Kina]]s voldsomme økonomiske udvikling.
67.893

redigeringer