Åbn hovedmenuen

Ændringer

221 bytes tilføjet ,  for 7 år siden
m
ingen ændringskommentar
''Se og Hør'' udkom første gang i [[1939]], hvor det hed ''Det Ny Radioblad.'' Første gang navnet ''Se og Hør'' blev brugt var i [[1953]]. Bladet begyndte nemlig at bringe udsendelsesoversigter fra det nystartede store medie – [[fjernsyn]]et. I slutningen af 1953 hed bladet så ''Se og Hør'' med undertitlen ''Det Ny Radioblad''.
 
''Se og Hør'' er i dag det største billed[[ugeblad]] på det danske marked, og sælger omkring 190.000 eksemplarer hver uge. I sin storhedsperiode op igennem [[1980'erne]] og begyndelsen af [[1990'erne]] solgte ''Se og Hør'' op mod 350.000 eksemplarer hver uge under ledelse af daværende cefredaktør [[Mogens E. Pedersen]], kaldet mep. Oplaget er dog siden mere end halveret til 148.406 i 2011<ref>http://www.do.dk/revisorny/generatePDFStatement.asp?BladID=220370&aar=2011&periodenr=1 [[Dansk Oplagskontrol]], 1. halvår 2011</ref>.
 
Bladets primære konkurrenter er ''[[Ude og Hjemme]]'', ''[[Her & Nu]]'' og ''[[Billed-Bladet]].'' I stigende grad har bladet også fået konkurrence fra aviserne. Især [[formiddagsblad]]ene ''[[B.T.]]'' og ''[[Ekstra Bladet]]'' har i dag mere ugebladsstof end tidligere. Ligeledes er både de etablerede tv-stationer samt de nye mindre tv-kanaler begyndt at bruge en større del af deres sendeflade på gossipstof.
== Eksterne henvisninger ==
* [http://www.seoghoer.dk Se og Hørs hjemmeside]
 
==Kilder==
{{reflist}}
 
[[Kategori:Tidsskrifter fra Danmark]]
24

redigeringer