Forskel mellem versioner af "Billed-Bladet"

39 bytes tilføjet ,  for 7 år siden
m
Wikilinks og diverse stavefejl
(Stavefejl - korrektion)
m (Wikilinks og diverse stavefejl)
BILLED-BLADET beskæftiger sig hovedsageligt med nyheder om og historier relateret til [[Det danske kongehus|kongehuset]], men indeholder også masser af artikler om danske og udenlandske kendte og kongelige – samt et stort [[TV]]-blad. Med sit oplag på 172.052 eksemplarer<ref>http://www.do.dk/revisorny/generatePDFStatement.asp?BladID=220060&aar=2011&periodenr=1 [[Dansk Oplagskontrol]], 1. halvår 2011</ref> ugentligt er det Danmarks største billedugeblad.
 
Oprindelig blev Billedbladet lanceret og drevet af Berlinske[[Det Berlingske Officin]] som det danske svarmodstykke til det amrikanske ''[[Life, magazine|LIFE]]'' med sort-hvidt illustrationsmateriale (og ikke så meget sladder) trykt i dybtryk på Husumtryk A/S, der var ejet af berlingskeDet Berlingske Officin.
 
Ugebladets journalister bliver i stor udstrækning benyttet som kongelige eksperter af andre medier. Bladet er også kendt som "Danmarks Royale Ugeblad".
122.504

redigeringer