Åbn hovedmenuen

Ændringer

20 bytes fjernet ,  for 5 år siden
Fjerner version 7578734 af Toxophilus (diskussion) - netop "en bog, film, tv-serie". Det er Se og Hør ikke. Aviser er heller ikke med kursiv
[[Fil:Seoghor logo small.jpg|thumb|right|logo]]
'''''Se og Hør''''' er et [[Danmark|dansk]] [[ugeblad|billedugeblad]], der udgives af [[Aller Press A/S]].
 
''Se og Hør'' udkom første gang i [[1939]], hvor det hed ''Det Ny Radioblad.'' Første gang navnet ''Se og Hør'' blev brugt var i [[1953]]. Bladet begyndte nemlig at bringe udsendelsesoversigter fra det nystartede store medie – [[fjernsyn]]et. I slutningen af 1953 hed bladet så ''Se og Hør'' med undertitlen ''Det Ny Radioblad''.
 
== Beskyldninger om lovovertrædelser ==
Den [[29. april]] [[2014]] udgav forlaget [[Bogkompagniet]] romanen ''[[Livet, det forbandede]]'' skrevet af den tidligere ''Se og Hør'' journalist Ken B. Rasmussen. I romanen beskrives et ugeblad "Set og Hørt", der minder en del om Se og Hør, ligesom det beskrives, hvorledes "Set og Hørt" benytter sig af ulovligt indkøbte oplysninger om kendtes brug af kreditkort. Dagbladet ''[[B.T.]]'' skrev i en række artikler, at oplysningerne om indkøb af sådanne kreditkortoplysninger også foregik på Se og Hør i en flereårig periode, hvorfor udgivelsen af romanen rejste en mediestorm. Aller Press og ''Se og Hør'' har benægtet at være bekendt med en sådan praksis i ''Se og Hør''.<ref>[http://www.bt.dk/danmark/ny-se-og-hoer-ansat-bekraefter-ja-vi-havde-tys-tys-kilde Ny Se og Hør-ansat bekræfter: Ja, vi havde tys-tys-kilde", bt.dk, 29. april 2014]</ref>
 
== Eksterne kilder og henvisninger ==
109.369

redigeringer