Forskel mellem versioner af "Billed-Bladet"

20 bytes tilføjet ,  for 6 år siden
m
kursiv
m (typo)
m (kursiv)
'''''BILLED-BLADET''''' er "Danmarks royale [[ugeblad]]", der er udkommet siden [[5. april]] [[1938]].
 
''BILLED-BLADET'' beskæftiger sig hovedsageligt med nyheder om og historier relateret til [[Det danske kongehus|kongehuset]], men indeholder også masser af artikler om danske og udenlandske kendte og kongelige – samt et stort [[TV]]-blad. Med sit oplag på 172.052 eksemplarer<ref>http://www.do.dk/revisorny/generatePDFStatement.asp?BladID=220060&aar=2011&periodenr=1 [[Dansk Oplagskontrol]], 1. halvår 2011</ref> ugentligt er det Danmarks største billedugeblad.
 
Oprindelig blev ''Billedbladet'' lanceret og drevet af [[Det Berlingske Officin]] som det danske modstykke til det amerikanske ''[[Life magazine|LIFE]]'' med sort-hvidt illustrationsmateriale (og ikke så meget sladder) trykt i dybtryk på Husumtryk A/S, der var ejet af Det Berlingske Officin.
 
Ugebladets journalister bliver i stor udstrækning benyttet som kongelige eksperter af andre medier. Bladet er også kendt som "Danmarks Royale Ugeblad".
 
''Billed-Bladet'' ejes af [[Aller Press|Aller]]-koncernen, som også ejer bl.a. ''[[Se & Hør]]''. Bladet har [[Annemette Krakau]] som [[chefredaktør]], og udkommer hver torsdag.
 
== Chefredaktører ==
122.446

redigeringer