Forskel mellem versioner af "Stephen Glass"

Ingen ændring i størrelsen ,  for 6 år siden
m
→‎Bedraget: wikilink
m (→‎Kildehenvisning: tilføj link)
m (→‎Bedraget: wikilink)
::''Across the table, executives from a California software firm called Jukt Micronics are listening – and trying ever so delicately to oblige. "Excuse me, sir," one of the suits says, tentatively, to the pimply teenager. "Excuse me. Pardon me for interrupting you, sir. We can arrange more money for you ..."''
 
Kort efter offentliggørelsen af ''"Hack Heaven"'', kunne journalisten [[Adam Penenberg]] ved ''[[Forbes magazineMagazine]]s'' online udgave, ''[[Forbes.com]]'' dokumentere, at historien var fri fantasi, og at firmaet ''Jukt Micronics'' slet ikke eksisterede. En intern undersøgelse hos ''The New Republic'' afslørede, at Stephen Glass havde fabrikeret en falsk hjemmeside og telefonsvarer, der skulle snyde ''The New Republics'' ''fact checkers'', altså de medarbejdere, hvis opgave det var at kontrollere dokumentationen og kilderne i alle magasinets artikler inden offentliggørelsen af dem.
 
''The New Republic'' kunne efter den interne undersøgelse konstatere, at 27 ud af de 41 artikler som Stephen Glass havde skrevet for magasinet, var opdigtede. Tre andre magasiner som Stephen Glass på [[freelance]]basis havde leveret artikler til, ''[[Rolling Stone]]'', ''[[George (magasin)|George]]'' og ''[[Harper's Magazine]]'', iværksatte også interne undersøgelser. ''Rolling Stone'' og ''Harper's'' fandt ikke noget, der kunne tyde på opdigtede historier, men de kunne ikke få efterprøvet anonyme kildeangivelser. Magasinet ''George'' opdagede at Stephen Glass havde fabrikeret citater i forbindelse med en artikel om [[Vernon Jordan]], en af [[Bill Clinton]]s rådgivere.
123.426

redigeringer