Åbn hovedmenuen

Ændringer

Ingen ændring i størrelsen ,  for 5 år siden
ingen ændringskommentar
''Se og Hør'' udkom første gang i [[1939]], hvor det hed ''Det Ny Radioblad.'' Første gang navnet ''Se og Hør'' blev brugt var i [[1953]]. Bladet begyndte nemlig at bringe udsendelsesoversigter fra det nystartede store medie – [[fjernsyn]]et. I slutningen af 1953 hed bladet så ''Se og Hør'' med undertitlen ''Det Ny Radioblad''. Tv-oversigterne er den dag i dag noget af det, bladet sælger sig selv på.
 
''Se og Hør'' er i dag det største billed[[ugeblad]] på det danske marked, og sælger omkring 120.000 eksemplarer hver uge. I sin storhedsperiode op igennem [[1980'erne]] og begyndelsen af [[1990'erne]] solgte ''Se og Hør'' op mod 350.000 eksemplarer hver uge under ledelse af daværende chefredaktør [[Mogens E. Pedersen]], kaldet mepMEP. Oplaget er dog siden mere end halveret til 112.957 i 2. halvår 2013<ref>[http://www.do.dk/asp/medie.asp?id=220370|2. halvår 2013] [[Dansk Oplagskontrol]]</ref>.
 
Bladets primære konkurrenter er ''[[Her & Nu]]'', ''[[Kig Ind]]'' og ''[[Billed-Bladet]].'' I stigende grad har bladet også fået konkurrence fra aviserne. Især [[formiddagsblad]]ene ''[[BT]]'' og ''[[Ekstra Bladet]]'' har i dag mere underholdningsstof end tidligere. Ligeledes er både de etablerede tv-stationer samt de nye mindre tv-kanaler begyndt at bruge en større del af deres sendeflade på gossipstof.
Anonym bruger