Forskel mellem versioner af "A-Pressen"

Ingen ændring i størrelsen ,  for 5 år siden
ingen redigeringsopsummering
m (→‎Referencer: -> DK-specifik kategori ved brug af AWB)
Oplaget faldt drastisk i [[1960'erne]] og [[1970'erne]]. I [[1987]] forsøgte A-pressen sig med en relancering af Aktuelt som ''Det Fri Aktuelt'', hvilket ikke vendte den dårlige udvikling. De sidste provinsblade, ''[[Bornholmeren]]'' og ''[[Ny Dag]]'' i [[Nakskov]], gik ind i [[1994]]. Samtidig satsede LO mere på elektroniske medier og nyhedstjenesten Netredaktionen, der leverer stof til lokalradioer. Aktuelt udkom for sidste gang i [[2001]].
 
DeDen eneste af de nævnte aviser, der stadig udkommer, er [[Sosialurin]] på [[Færøerne]], der her er den andenstørste avis. Avisen blev i 2006 opkøbt af avisens ansatte.
 
I dag ejer [[LO]] 80 procent af A-pressen. Siden [[2005]] har A-presen ejet 30% af [[gratisavis]]en [[metroXpress]]. I 2007 købte A-pressen mediesitet [[MediaWatch.dk]] og [[nyhedsbureau]]et [[Newspaq]]. Desuden ejer A-pressen helt eller delvist flere medievirksomheder bl.a. ungdomsmagasinet [[Tjeck]], internetavisen [[Avisen.dk]], læringsvirksomheden [[Semandus]], reklamebureauet [[Uberkant]] samt 49% af reklamebureauet [[Vermø]]. Majoriteten af aktierne i [[MediaWatch.dk]] blev senere frasolgt til [[JP/Politikens Hus]], således at A-Pressen kun ejede 40 procent, og i 2012 blev også de restenrenderesterende 40 procent solgt til [[JP/Politikens Hus]]<ref>[http://mediawatch.dk/artikel/jppol-koeber-resten-af-mediawatch JP/Pol køber resten af MediaWatch | MediaWatch<!-- Bot genereret titel -->]</ref>. Samtidig blev [[Newspaq]] solgt til [[Ritzau]]<ref>[http://journalisten.dk/pressen-opgiver-newspaq-solgt-til-ritzau A-pressen opgiver bureauet Newspaq - sælger til Ritzau | Journalisten<!-- Bot genereret titel -->]</ref>.
 
[[Administrerende direktør]] er [[Bjarne Salomonsen]].
Anonym bruger