Forskel mellem versioner af "Annegrethe Rasmussen"

2.440 bytes tilføjet ,  for 4 år siden
m
Fjerner version 8511050 af 100.15.181.16 (diskussion)
Tags: Mobilredigering Mobilwebredigering
m (Fjerner version 8511050 af 100.15.181.16 (diskussion))
| date = 11. december 2015
| url = https://www.altinget.dk/artikel/rasmussen-dystre-udsigter-for-et-grimt-politisk-2016
}}</ref> var inspireret af en leder i ''[[The Economist]]''.<ref name="Altinget dropper korrespondent efter plagiat">{{Cite news
| author = [[Lasse Højsgaard]]
| title = Altinget dropper korrespondent efter »plagiat«
| publisher = [[Journalisten]]
| url = http://journalisten.dk/altinget-dropper-korrespondent-efter-plagiat
}}</ref>
Medvirkende til, at Altinget.dk valgte at stoppe deres samarbejde med Rasmussen, var også, at netavisen mente, at hun forsøgte at skjule sammenhængen.<ref>{{Cite news
| author = [[Anders Jerking]] og [[Rasmus Nielsen (journalist)|Rasmus Nielsen]]
| title = Altingets redegørelse for sagen om Annegrethe Rasmussen
| date = 16. december 2015
| url = http://journalisten.dk/information-afbryder-samarbejdet-med-freelance-skribent
}}</ref>. Annegrethe Rasmussen redegjorde for sin egen udlægning af sagen i et længere interview i ''Journalisten''.<ref>Interview med Annegrethe Felter Rasmussen i Journalisten http://journalisten.dk/annegrethe-rasmussen-taler-ud-fuldstaendig-overvaeldende-og-uretfaerdigt</ref>
Yderligere fandt [[Dansk Psykolog Forening]], at Rasmussens artikel "Halv poet, halv detektiv"<ref>{{Cite news
| author = Annegrethe Rasmussen
| title = Halv poet, halv detektiv
| publisher = P
| date = 17. oktober 2015
| url = http://infolink2003.elbo.dk/PsyNyt/Dokumenter/doc/18856.pdf
}}</ref>, der byggede på et interview af [[Irvin Yalom]] til foreningens magasin ''[[P (magasin)|P]]'', indeholdt "ordrette gengivelser" af et tidligere udgivet interview fra avisen ''[[The Independent]]''.<ref>{{Cite news
| author = Simmy Richman
| title = Irvin D Yalom interview: The grand old man of American psychiatry on what he has learnt about life (and death) in his still-flourishing career
| publisher = [[The Independent]]
| date = 25. marts 2015
| url = http://www.independent.co.uk/news/people/profiles/irvin-d-yalom-interview-the-grand-old-man-of-american-psychiatry-on-what-he-has-learnt-about-life-10134092.html
}}</ref><ref>{{Cite web
| author = Dansk Psykolog Forening
| title = Alvorlige fejl i artikel
| publisher = Dansk Psykolog Forening
| date = 21. december 2015
| url = http://www.dp.dk/alvorlige-fejl-i-artikel/
}}</ref><ref>{{Cite news
| author = David Attardo
| title = Fyret tre gange: Nu er hun igen, igen beskyldt for plagiat
| publisher = [[Ekstra Bladet]]
| date = 21. december 2015
| url = http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/fyret-tre-gange-nu-er-hun-igen-igen-beskyldt-for-plagiat/5881149
}}</ref>
 
Den 12. januar 2016 udkom ''Journalisten'' med en artikel, der frikendte Rasmussen for anklagerne, og hvor hun bliver tilbudt at få sit job som kommentator tilbage.<ref>http://journalisten.dk/annegrethe-rasmussen-bestod-kvalitetstjek Journalistens gennemgang af AGR's artikler]</ref> Den 9. februar 2016 udsendte ''Information'' resultatet af en intern undersøgelse, der påviste problemer i 11 artikler med bl.a. citater uden kildeangivelse, fejlagtigt afskrevne citater samt citater af mundtlige udsagn, der formentlig aldrig er blevet sagt; bladets ansvarshavende chefredaktør, [[Christian Jensen (journalist, født 1972)|Christian Jensen]], konkluderede, at der er tale om "grove overtrædelser af basale journalistiske standarder".<ref>{{Cite news
| author = Christian Jensen
| title = Information beklager 11 artikler
| publisher = Information
| date = 9. februar 2016
| url = http://www.information.dk/internrapport
}}</ref>
 
== Bøger ==
2.808

redigeringer