Forskel mellem versioner af "Annegrethe Rasmussen"

18 bytes tilføjet ,  for 3 år siden
Præciseret sprog.
(Tilføjet folktingskandidatur.)
(Præciseret sprog.)
Fra 1992-94 var Rasmussen ansat som Europa-medarbejder ved ''[[Dagbladet Information]]'', og i [[1994]]-[[1999]] var hun ansat på ''[[Weekendavisen]]'', hvor hun i starten også beskæftigede sig med Europa-stoffet; fra [[1997]] blev hun udnævnt til politisk redaktør og medlem af chefredaktionen.{{kilde mangler|dato=december 2015}}
 
1999-2001 var hun medlem af ''[[Berlingske Tidende]]''s chefredaktion med ansvar for ''Berlingske Søndag''; i 2001 blev hun afskediget fra chefredaktørposten, efter at ''[[Politiken]]''s daværende chefredaktør, [[Tøger Seidenfaden]], i et læserbrev i ''Berlingske'' havde gjort opmærksom på, at AnnegretheBerlingske RasmussenTidende havde plagieret storekopieret dele af to lederartikler, som Seidenfaden selv havde skrevet i ''Politiken''.<ref>{{Cite news| author = Peter Schollert| title = Berlingske-chefredaktør fratrådt| publisher = Finans.dk| date = 17. august 2011| accessdate = 20. juli 2016| url = http://finans.dk/artikel/ECE4238464/Berlingske-chefredakt%C3%B8r-fratr%C3%A5dt/}}</ref><ref>{{Cite web|url=http://www.bt.dk/danmark/50-aar-hurtigsnakkeren-fra-washington-d.c|title=50 år: Hurtigsnakkeren fra Washington D.C.|last=Skaaning Andersen|first=Olav|date=15. december 2014|work=BT|accessdate=11. marts 2016}}</ref> Annegrethe RasmussensRasmussen, egender havde skrevet lederartiklen, forklaringforklarede vardengang, at hun ved en fejl sendte en kladde, hvori dele af Seidenfadens tekst stod, i trykken.<ref name="En kvinde med meget krudt" />
 
For ''Information'' har Annegrethe Rasmussen tidligere været korrespondent i [[London]] (2002-04) og [[Paris]] (2004-08). I årene i Paris var hun fast kommentator ved tv-stationen ''France 24'' og vikar på ''[[Radioavisen]]''.{{kilde mangler|dato=december 2015}}
Anonym bruger