هورسا Hoorsa به معنای «همانند خورشید» در زبان فارسی است. « هورسابند»Hoorsa Band یک گروه پاپ pop موسیقی ایرانی است که اعضای آن «مهناز جعفری» Mahnaz Jafariو «سامان جعفری» Saman Jafariهستند. این زوج در سال ۲۰۱۹ 2019 میلادی این گروه موسیقی را در «دانمارک» Denmark تشکیل دادند و در مدت کوتاهی توانستند رزومه بسیار خوبی از خود بر جای بگذارند.

مهناز متولد ۱۳۶۱ شمسی است و تحصیلات لیسانس در رشته معماری و فوق لیسانس در رشته فیزیولوژی ورزشی دارد.

سامان نیز متولد ۱۳۶۱ شمسی است و تحصیلات در رشته علوم دریایی دارد. این زوج در سال ۲۰۱۲ در دانمارک ازدواج کردند و حاصل ازدواجشان یک دختر بنام « آرتمیس» Artemisاست.

سامان از سال ۱۳۷۸ شروع به آموختن موسیقی کرد ولی بنا به شرایط خانواده اش نتوانست موزیکهای زیادی منتشر کند. از کارهای قدیمی سامان می‌توان « مبارکه» به تنظیم امیر خواجه مهدی و «فریاد» ، « بی کسی» و «غربت» اشاره کرده در شبکه های «فارسی وان» و « مسابقات استیج فارسی وان» پخش شدند.

«هورسابند» تاکنون بیشتر از ۲۸ ترک دارند که از معروف ترین آنها می‌توان «بانوی من»Banooye Man، «من و تو»Man o To « ورود ممنوع»Voroud Mamnoo ، «چتر آبی»Chatre Abi، «عذابم نده»Azabam Nade، «قاصدک»Ghasedak ،«دیوونه ی لجباز» Divooneye Lajbazو «کوه» Koohنام برد.

این گروه بطور بدون حمایت کار می‌کنند که در نوع خود می‌توان آنها را به عنوان یکی از مستقل ترین گروه‌های موسیقی فارسی زبان نام برد.

هر چند که این گروه در خارج از ایران فعالیت می‌کنند ولی تمامی کارهای آنها از سایتهای معتبر ایرانی همانند« تهران موزیکTehranMusic، بیا تو موزیکBia2Music, گنجا موزیک GanjaMusicو نکست وان موزیکNext1Music،...» پخش شده و دارای مجوز است. همچنین تمامی موزیکهای این گروه معروف در تمامی پلت فرمهای شناخته شده جهانی همانند« اپل موزیک»Apple Music، «آمازون»Amazon،« اسپوتیفی» Spotifyو«گوگل پلی»Googleplay نیز در دسترس می‌باشد.

در گوگل هم این گروه شناخته شده و دارای مجوز رسمی از دولت دانمارک هستند.