Folkets Dagblad

kinesisk avis

Folkets Dagblad (kinesisk: 人民日报, Rénmín rìbào) er Kinas kommunistiske partis officielle partiorgan. Med et oplag på 3-4 millioner er det Kinas største dagblad.

Folkets Dagblad
人民日报
People's Daily logo.svg
Generelle informationer
Type Dagblad
Hovedsæde No. 2 Jintai Xilu, Chaoyang, Beijing
Oprindelsesland Kina Rediger på Wikidata
Grundlagt 15. juni 1948
Ejer(e) Kinas kommunistiske parti
Udgiver People's Daily Publishing[1] Rediger på Wikidata
Politik Kommunisme
Format Broadsheet Rediger på Wikidata
Sprog Kinesisk
Oplag 3.000.000 Rediger på Wikidata
ISSN ISSN 1672-8386 Rediger på Wikidata
Websted Hjemmeside Rediger på Wikidata
Renmin Ribaos førsteudgave

Avisen udkom første gang den 15. juni 1948 i Pingshan i Hebei som regional partiavis, men flyttede til Peking i marts året efter.

Avisen udarbejder også interne nyhedsrapporter (neican) forbeholdt ledende politikere og embedsmænd.

Eksterne henvisningerRediger

  1. ^ Navnet er anført på engelsk og stammer fra Wikidata hvor navnet endnu ikke findes på dansk.