Forskel mellem versioner af "A-Pressen"

179 bytes tilføjet ,  for 8 år siden
m
Bot: Tilføjer beskrivelse til eksterne links, se FAQ
m (Retter tankestreger – burde ignorere [[ ]], {{ }} og <math> samt <gallery>)
m (Bot: Tilføjer beskrivelse til eksterne links, se FAQ)
De eneste af de nævnte aviser, der stadig udkommer, er [[Sosialurin]] på [[Færøerne]], der her er den andenstørste avis. Avisen blev i 2006 opkøbt af avisens ansatte.
 
I dag ejer [[LO]] 80 procent af A-pressen. Siden [[2005]] har A-presen ejet 30% af [[gratisavis]]en [[metroXpress]]. I 2007 købte A-pressen mediesitet [[MediaWatch.dk]] og [[nyhedsbureau]]et [[Newspaq]]. Desuden ejer A-pressen helt eller delvist flere medievirksomheder bl.a. ungdomsmagasinet [[Tjeck]], internetavisen [[Avisen.dk]], læringsvirksomheden [[Semandus]], reklamebureauet [[Uberkant]] samt 49% af reklamebureauet [[Vermø]]. Majoriteten af aktierne i [[MediaWatch.dk]] blev senere frasolgt til [[JP/Politikens Hus]], således at A-Pressen kun ejede 40 procent, og i 2012 blev også de restenrende 40 procent solgt til [[JP/Politikens Hus]]<ref>[http://mediawatch.dk/artikel/jppol-koeber-resten-af-mediawatch JP/Pol køber resten af MediaWatch | MediaWatch<!-- Bot genereret titel -->]</ref>. Samtidig blev [[Newspaq]] solgt til [[Ritzau]]<ref>[http://journalisten.dk/pressen-opgiver-newspaq-solgt-til-ritzau A-pressen opgiver bureauet Newspaq - sælger til Ritzau | Journalisten<!-- Bot genereret titel -->]</ref>.
 
[[Administrerende direktør]] er [[Bjarne Salomonsen]].
577.128

redigeringer