Diskussion:Hellebækgård

Active discussions
Landbrug Denne artikel, kategori eller skabelon er en del af WikiProjekt Landbrug, et forsøg på at koordinere oprettelsen af landbrugsrelaterede artikler på Wikipedia. Hvis du er interesseret kan du redigere artiklen som denne skabelon sidder på eller besøge projektsiden, hvor du kan deltage i projektet.


Den røde prikRediger

Hellebækgård er temmelig fejlplaceret på kortet. Rmir2 (diskussion) 7. aug 2013, 06:33 (CEST)

Det ser ud til at koordinaterne er korrekte, så fejlen må ligge i et muligt offset på selve kortfilen eller noget fortolkningsmæssigt i beregningen. Jeg er ikke en haj til dette (endnu), men der er flere tilfælde - f.eks. er Marseille dømt til en ren venetiansk tilstand ifølge vort kortmateriale. --Jørgen (diskussion) 7. aug 2013, 09:04 (CEST)

Jeg kan se, at placeringen nu er rettet til det korrekte. venlig hilsenRmir2 (diskussion) 7. aug 2013, 09:38 (CEST)

Hmmm, ikke i min browser eller på pc'en ved siden af mig. Jeg har kigget på Skabelon:Kortpositioner; det ser ud til at alle de artikler, der benytter denne, får den røde plet offsat i sydlig retning. Der må være fejl i skabelonen. --Jørgen (diskussion) 7. aug 2013, 09:52 (CEST)
Nej desværre er der ingen tvivl om at Hellebækgård er fortsat fejlplaceret på kortet i artiklen, som jeg også skrev ved redigeringen, men jeg har via www.giswiki.org fundet koordinaterne, og der er placering korrekt, efterfølgende brugte jeg en halv time på at finde ud af hvad der var skyld i fejlplaceringen på vores kort. Det kan jeg ikke løse, det må løses af wikiprojekt Kom til kort. Under alle omstændigheder var de gamle coor helt gale, i følge dem lå Hellebækgård i Øresund, ud for Møns kyst. Hellebækgård skal ligge på nordkysten af Sjælland, vest for Helsingør. På kortet i artiklen fremstår det som Hellebækgård ligger syd for Helsingør, på Øresundskysten. mvh Per (PerV) (diskussion) 7. aug 2013, 09:55 (CEST)

[redigeringskonflikt

Problemet blev i december 2012 opdaget af Søren1997 da han ville lave et mere detaljeret kort over Hadsund og omegn. Det er beskrevet her Skabelondiskussion:Infoboks_bydel#Den røde prik
Molhøj (Visborg Sogn) havnede da ude i fjorden og gjorde problemet meget synligt (ganske som Marseille jo også gør). Jeg forsøgte forgæves at finde en løsning, og siden har Bruger:Byrial med bedre resultat arbejdet med det. Hvis man fra begyndelsen helt og holdent havde holdt sig til struktur og opbygning som de engelske (med bl.a. en:Template:Location map), havde der næppe været det store reparationsbehov, som tilsyneladende fortsætter.
-- Mvh PHansen (diskussion) 7. aug 2013, 09:58 (CEST)
Kigger man på Kronborg, er placering rigtig - men der anvendes også en anden skabelon. Jeg har prøvet at kopiere koordinatlinierne fra Kronborg ind i skabelon:Kortpositioner, og dér havnede slottet i Øresund ud for Snekkersten. Det er et skabelonproblem - men jeg kan ikke lige finde tiden eller evnerne til at bore i det. --Jørgen (diskussion) 7. aug 2013, 10:05 (CEST)
Byrial er manden - hvis han da gider blive ved med disse stadig opdukkende kortproblemer. Som sagt, det burde laves om fra grunden. -- Mvh PHansen (diskussion) 7. aug 2013, 10:10 (CEST)
Hellebækgård mærket ligger syd for Helsingør i min browser, hvilket er forkert. Kortet fra Kronborg-artiklen angiver derimod den rigtige placering af slottet. Kronborg-artiklen anvender Skabelon:Infoboks verdensarvsområde der kalder Skabelon:Infoboks by/Kort og denne kalder igen Skabelon:Kortpositioner, men i Skabelon:Infoboks by/Kort foretages adskillige omregninger der umiddelbart synes at være unødvendige, da de også foretages i Skabelon:Kortpositioner. Dette er dog kun en midlertidig observation, jeg har ikke nærstuderet koden godt nok til at sige noget om hvorvidt det har nogen betydning. Byrial reparerede skabelonen Kortpositioner og dens afledte varianter engang i foråret, så jeg tror de er ok. Det bedste ville nok være at lave et remake af hele molevitten, evt. i LUA. Der er jo også den mulighed at kortskabelonen over Hovedstadsområdet har forkerte kortafgrænsningskoordinater! mvh. --Hofkas (diskussion) 10. aug 2013, 19:26 (CEST)
Jeg har lavet en test på Bruger:Hofkas/Sandkasse/KortProj hvor jeg har indsat Hellebækgårds position i Skabelon:Infoboks by og så lander den det rigtige sted. Det tyder på at det er denne skabelon der laver noget mystisk, eftersom den kalder Kortpositioner-skabelonen. Men benyttes kortpositioner direkte opstår der en fejl! Kan der være indført en korrektion eller lign. på et eller andet tidspunkt? mvh. --Hofkas (diskussion) 10. aug 2013, 19:48 (CEST)
Tilbage til siden »Hellebækgård«.